Kommunikationsansvarlig for Danmark til Nordens største velfærdskoncern

Attendo er nordens største selskab inden for sundhedspleje. Selskabet er baseret i Sverige. Virksomheden blev grundlagt i 1985 og blev den første i Sverige til at levere ældreomsorg på kontrakt. Siden starten har Attendo spredt sine aktiviteter til flere lande og nye forretningsområder. Vi har 18.000 medarbejdere i Sverige, Danmark, Norge og Finland. Vi har været 20 år på det danske marked. Vores aktiviteter inden for ældrepleje er voksende i Danmark, og vi søger nu en kommunikationsansvarlig, der ønsker at deltage i vores spændende rejse og påtage sig en bred vifte af opgaver indenfor kommunikation.

Stillingen

Som kommunikationsansvarlig bliver du talsmand/-kvinde for Attendo og varetager kontakten til medierne. Attendo skal stadigt udbygge sit stærke brand i Danmark, og du forventes at have solid forretningsforståelse, så du aktivt kan bidrage til dette. Du skal stå for alle opgaver omkring intern og ekstern kommunikation, og det er vigtigt at du kan stå fast i den modvind, der nogle gange kan vise sig i medierne. Ligeledes forventer vi, at du kan begå dig på alle typer medieplatforme. Du vil referere til vores informations- og pressechef i Sverige. Arbejdet udføres i tæt dialog med det svenske hovedkontor, hvorfor du skal kunne  forstå svensk

Opgaver

  • Udarbejde oplæg til kommunikationsstrategi for Danmark

  • Talsmand/kvinde for Attendo i Danmark

  • Løbende mediekontakt

  • Udarbejde pressemeddelelser, webtekst og anden tekst

  • Bidrage til den løbende branding af Attendo

  • Oprette og vedligeholde den danske del af Attendo på sociale medier

  • Vedligeholdelse af intern og ekstern hjemmeside

  • Tilpasse materiale på svensk til brug for kommunikation i Danmark

  • Udføre markedsføringskampagner

  • Deltage i diverse fagmesser og andre arrangementer

Krav til dig

Du har en bred viden og erfaring med kommunikation i både den kommercielle og den offentlige verden, samt hvordan den kan bidrager til at styrke virksomhedens brand og position. Ligesom andre privatdrevne aktører er Attendo en aktiv spiller i den løbende debat om velfærd, og du skal kunne lide den udfordring, der følger med at kommunikere om et emne med mange forskellige interesser. Nogle gange kan bølgerne gå højt, så du skal være fortrolig med at håndtere kritiske medier. Samtidig er det vigtigt, at du har en positiv holdning til medierne og forstår værdien af ​​at tilbyde service og tilgængelighed.

Du skal kunne arbejde selvstændigt og nyde et tempofyldt og dynamisk miljø, som hersker i en virksomhed, der stadig sætter nye løsninger i værk. Det er en selvfølge, at du er velformuleret både mundtligt og skriftlig. Du behøver ikke at være en social media strateg, men skal have erfaring med og forståelse for sociale medier, og hvordan man arbejder med dem for at nå ud med sit budskab, både proaktivt og reaktivt. Det er også vigtigt, at du er en god administrator, så du kan planlægge og gennemføre opgaverne indenfor tidsfrister og budget.

Uddannelse og erfaringer

  • Relevant akademisk uddannelse

  • Mindst 5 års relevant erfaring med kommunikation i forskellige discipliner

  • Erfaring med medierelationer

  • Erfaring med både den kommercielle og den offentlige verden

  • Erfaring med sociale medier

  • Kan forstå svensk i skrift og tale

Personlige karakteristika

  • Åben og kommunikerende

  • Ambitiøs

  • En høj stresstærskel

  • Grundig

  • Hviler i dig selv

  • Selvstændig

  • God til at få øje på hvad der skal gøres og derefter sætte det nødvendige i værk

  • Du ser muligheder og trives i et dynamisk miljø.

  • Du lærer hurtigt og er naturligt nysgerrig

  • Du ønsker at være med til at påvirke den videre rejse for en stor nordisk velfærdsforretning.

Attendo tilbyder

En udfordrende rolle i en virksomhed præget af en krævende, men venlig stemning og mange hjælpsomme kolleger. Som en af ​​de største sundheds-selskaber i Norden påtager Attendo sig et stort ansvar for at udvikle og forbedre velfærden. Vi har en klar og åben personalepolitik, hvor vores mission præger hver enkelt medarbejders rolle i virksomheden. Det virker, så Attendo er en virksomhed, hvor mange vælger at blive længe.

Jobbet skal varetages fra firmaets kontor i Pilestræde 41-43, København K

I denne rekruttering samarbejder vi med Mediehuset DenOffentlige. Har du spørgsmål til stillingen, kan du ringe til direktør Pouline Middleton på +45 60 19 14 25 eller Pressechef Charlotte Näsström Moren hos Attendo på +46 72 715 70 50.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV og følgebrev på email til post@denoffentlige.dk senest den 25. Januar kl. 23.00. Interviews forventes gennemført i uge 5 og 6

Skriv venligst i din ansøgning, at du så annoncen på DenOffentlige.dk

Opret event

Gratis workshop for udgivere

  • Hvad: Workshop
  • Hvor: Huset Venture, Skanderborgvej 277, DK- 8260 Viby J
  • Startdato: 24.03.15 13:30
Tilmeld

Gratis 3 timers workshop for aktører, der ønsker mere synlighed

  • styrk jeres profil i mediebilledet

  • skab en klar stemme i den offentlige debat

  • sæt jeres aftryk på fremtidens beslutninger

Udgivere på DenOffentlige.dk sætter dagsordenen.

DenOffentlige er på rekordtid blevet fælles medieplatform for aktører i og omkring den offentlige sektor. Det er her centrale aktører debatterer fremtidens offentlige lederskab, velfærdssamfund, socialpolitik, offentligt-privat samarbejde og meget andet væsentligt for samfundsudviklingen. Nu inviterer Mediehuset DenOffentlige nye udgivere til at være med.

Gratis kommunikationsworkshop

Mediehuset DenOffentlige tilbyder en gratis kommunikationsworkshop, der introducerer dig til nutidens mediebillede og dine muligheder gennem Mediehuset DenOffentlige’s mediekanaler. Workshoppen gør dig på tre timer i stand til at forstærke din kommunikation markant.

På den gratis workshop fortæller kommunikationschef Søren Jensen om sine konkrete erfaringer med at bruge DenOffentlige som strategisk kommunikationsplatform, og blogger Anders Dinsen vil fortælle om sine erfaringer med at sætte dagsorden i kraft af sin blog på DenOffentlige. De vil begge besvare spørgsmål om samarbejdet med Mediehuset DenOffentlige og med egne ord kunne fortælle, hvorfor DenOffentlige åbner helt nye perspektiver for nyheder, debat og netværk.  

Spar opstartsgebyr 

Deltagelse i workshoppen er uforpligtende. 

Du kan spare opstartsgebyr på kr. 9.500,- ex moms, hvis du i middelbar forlængelse af workshoppen indgår aftale om at blive udgiver på DenOffentlige.dk. 

Workshop i dit område

Ønsker du at vi arrangerer en workshop i nærheden af dig, så skriv straks til direktør Pouline Middleton og hør mere om mulighederne.

Opret event

Gratis workshop for udgivere

  • Hvad: Workshop
  • Hvor: NØRREGADE 7 B, 1. sal Videnshuset. KØBENHAVN K 1165
  • Startdato: 19.03.15 09:00
Tilmeld

Gratis 3 timers workshop for aktører, der ønsker mere synlighed

  • styrk jeres profil i mediebilledet

  • skab en klar stemme i den offentlige debat

  • sæt jeres aftryk på fremtidens beslutninger

Udgivere på DenOffentlige.dk sætter dagsorden

DenOffentlige er på rekordtid blevet fælles medieplatform for aktører i og omkring den offentlige sektor. Det er her centrale aktører debatterer fremtidens offentlige lederskab, velfærdssamfund, socialpolitik, offentligt-privat samarbejde og meget andet væsentligt for samfundsudviklingen. Nu inviterer Mediehuset DenOffentlige nye udgivere til at være med.

Gratis kommunikationsworkshop

Mediehuset DenOffentlige tilbyder en gratis kommunikationsworkshop, der introducerer dig til nutidens mediebillede og dine muligheder gennem Mediehuset DenOffentlige’s mediekanaler. Workshoppen gør dig på tre timer i stand til at forstærke din kommunikation markant.

På den gratis workshop fortæller kommunikationschef Søren Jensen om sine konkrete erfaringer med at bruge DenOffentlige som strategisk kommunikationsplatform, og blogger Anders Dinsen vil fortælle om sine erfaringer med at sætte dagsorden i kraft af sin blog på DenOffentlige. De vil begge besvare spørgsmål om samarbejdet med Mediehuset DenOffentlige og med egne ord kunne fortælle, hvorfor DenOffentlige åbner helt nye perspektiver for nyheder, debat og netværk.  

Spar opstartsgebyr 

Deltagelse i workshoppen er uforpligtende. 

Du kan spare opstartsgebyr på kr. 9.500,- ex moms, hvis du i middelbar forlængelse af workshoppen indgår aftale om at blive udgiver på DenOffentlige.dk. 

Workshop i dit område

Ønsker du at vi arrangerer en workshop i nærheden af dig, så skriv straks til direktør Pouline Middleton og hør mere om mulighederne.

Opret event

Velfærd i krise - Tesfaye og Tvede i samtale om udfordringer og muligheder

  • Hvad: Gå-hjem-møde
  • Hvor: København
  • Startdato: 03.10.14 15:30
Tilmeld
Oplev for første gang liberalisten og socialisten i samtale.
To forfattere og meningsdannere, der med hver deres afsæt provokerer og inspirerer.
Mød Lars Tvede, forfatteren bag Det Kreative Samfund, og Mattias Tesfaye, forfatteren bag Kloge Hænder.
 
 
Det siger Lars Tvede om Mattias Tesfayes bog Kloge Hænder: 

“Efter at have fået det og en del andet på plads, begynder Tesfaye at revse et samfund, der i stigende grad nedgør og forsømmer håndværksfagene til fordel for boglige fag. Dette betyder efter hans og i øvrigt også min mening, at vi får for mange akademikere og for dårligt håndværk.” 

Det siger Mattias Tesfaye om Lars Tvedes bog Det Kreative Samfund: 

“Bogens stærkeste kapitler er netop beskrivelsen af hvordan alle store civilisationer på forholdsvist kort tid er brudt sammen på grund af indre stagnation og bureaukrati, forårsaget af en begrænsning i menneskers adgang til viden, handel, ejendomsret og rejser. Og hvordan netop disse forfalds tendenser kan spores i de nuværende vestlige samfund. Jeg er enig.”

 

Læs interview med Lars Tvede her

Læs interview med Mattias Tesfaye her

 

Oplev de to debattører i live samtale den 3. oktober 2014 fra kl. 15.30 

Det sker på Comedy Zoo i København.  Begrænset antal pladser.  Skriv til salg@denoffentlige.dk for at høre gruppesalg af billetter. Skriv venligst "Tesfaye-Tvede" i emnefeltet.

Samtalen ledes af redaktør Nick Allentoft fra Mediehuset DenOffentlige.

 

Opret event

Inklusion på arbejdspladsen

  • Hvad: Konference
  • Hvor: DGI-Byen, Tietgensgade 65, 1704 København V
  • Startdato: 27.05.14 09:00
Tilmeld

SFI inviterer til heldagskonference den 27. maj 2014 i DGI-Byen.

Det er et mål, at det danske arbejdsmarked har plads til mange forskellige mennesker – også mennesker med forskellige behov og udfordringer. På jobcentrene arbejder man på at hjælpe alle til et aktivt arbejdsliv, og i virksomhederne forsøger man at få social ansvarlighed til at gå hånd i hånd med en god økonomi. Der er bred enighed om de gode intentioner.

Men hvordan står det egentlig til med inklusionen af mennesker med særlige behov på de danske arbejdspladser? Hvordan støtter jobcentre og lovgivning op, og hvor er der barrierer i systemet? Hvilke mekanismer kan hjælpe med at fastholde udsatte medarbejdere, og hvad modvirker inklusionen? Hvad kan virksomheden, ledelsen og medarbejderne gøre? Og hvor går grænsen for virksomhedernes sociale engagement?

Kom og hør Anna-Mee Allerslev, Lars Goldschmidt, Morten Binder, Maarten van Engeland, Lisbeth Pedersen og en række SFI-forskere og praktikere.

Se programmet for konferencen her

SFI-konferencen ”Inklusion på arbejdspladsen” er den tredje temakonference under overskriften ”Inklusion – en utopi?”

Prisen for deltagelse er kr. 1.300,-

 

Opret event

Fælles Digital Fremtid

  • Hvad:
  • Hvor: Forskerparken 10G, 5230 Odense M (Syddansk Sundhedsinnovationshaller)
  • Startdato: 17.01.18 09:00
Tilmeld
Hvordan ser fremtidens digitale muligheder ud for mennesker med handicap og social udsathed? Hvorfor er det vigtigt at inddrage brugerne i den udvikling? Og hvordan forankrer vi de nye teknologier, så de bliver levedygtige?
 
Der er ingen tvivl om, at fremtiden er digital. Men den skal også være inkluderende, social og økonomisk bæredygtig. Det er omdrejningspunktet for Fælles Digital Fremtid. Gennem tre temaer, der alle tager udgangspunkt i sociale, digitale løsninger, vil du blive inspireret, involveret og få nye indsigter med hjem i tasken.
 
 
PROGRAM:
 
8:00 – 9:00 – Ankomst og kaffe i kopperne
 
9:00 – 9:15 – Velkomst ved Kasper Nizam, leder af Social Digital & Stig Langvad, bestyrelsesformand for Social Digital
 
9:15-9:30 – Åbningstale ved Thorkild Olesen, formand i Danske Handicaporganisationer
 
9:30 -10:00 – Mød dine vigtigste meddesignere – brugerne
  • Vi begynder dagen med besøg af nogle gæster, der lever med et handicap. Fælles for dem er, at de har været med til at udvikle social, digitale løsninger. Hør hvordan de blev involveret i designprocessen, og hvorfor det er så vigtigt at inddrage brugerne tidligt, når der udvikles sociale løsninger til mennesker med handicap.
 
10:00 -10:20 – Tilgængelig & digital: Fremtidens muligheder og udfordringer v. Anders Justian, designchef i Social Digital
  • Anders vil gøre os klogere på de nyeste teknologier og digitale trends. Og han vil fortælle hvilke muligheder og udfordringer, det skaber for tilgængelige digitale løsninger i fremtiden. Udover at være designchef i Social Digital, så har Anders mange års erfaring i at udvikle digitale løsninger til mennesker med handicap. Han har tidligere udviklet løsninger som Scan How og Living Buddy – apps for mennesker med kognitive handicap eksempelvis autisme og ADHD.
 
10:20 – 10:45 – Kaffe & netværk
 
10:45 – 12:15 – Social Design Sprint – Effektiv metode til innovation
  • Prøv en af de helt store trends inden for digital udvikling og design. Alle konferencedeltagere bliver inviteret til at være med i et lyn-Design Sprint. Design Sprint er en innovationsmetode, som normalt varer fem dage. Deltagerne får et indblik i, hvor langt man faktisk kan komme i sociale, digitale udviklingsprojekter på meget kort tid. Sprintene tager udgangspunkt i forskellige cases fra den virkelige verden.
 
12:15 – 13:15 – Frokost
 
13:15 – 13:45 – Et digitalt samfund for alle v. Morten Hjelholt, associate professor på IT-Universitetet
  • NemID, e-boks og borger.dk er eksempler på, hvordan vi som borgere forventes at blive mere og mere digitale. En undersøgelse fra IT-Universitetet med professor Morten Hjelholt i spidsen, viser, at kun er 80% af borgerne er i stand til at anvende de digitale løsninger. De resterende 20%, som blandt andre tæller mennesker med fysisk og psykisk handicap, er ikke med.  Morten vil fortælle om hvilke konsekvenser, det har for borgere og samfund, når der ikke arbejdes med tilgængelige, digitale løsninger, som inkluderer alle borgere.
 
13:45 – 14:15 – Vær på forkant med tilgængelighed anno 2018 v. Susanna Laurin, CEO hos Funka
  • Hvordan kommer de tilgængelighedskrav, som danske myndigheder skal følge fra september 2018 til at se ud? Og hvorfor er det så vigtigt at tage tilgængeligt design alvorligt? Det kan Susanna Laurin gøre os klogere på. Funka er den førende organisation i Europa, når det kommer til tilgængelighed. Susanna leder den ekspertgruppe i EU, som udvikler den målemetode, der kommer til at gælde i alle medlemslande. Hun er også ekspert i det standardiseringsorgan, der laver de krav til tilgængelighed, som Danmark er forpligtet til at leve op til fra næste år. Det gælder om at spidse ører, når Susanna går på talerstolen, hvis du vil være på forkant med tilgængelighed anno 2018.
 
14:15 – 14:45 – Kaffe & netværk
 
14:45 – 15:35 – Lyntaler
  • Til lyntalerne får du mulighed for at møde række spændende oplægsholdere, der fortæller om konferencens tre temaer: brugerinddragelse, fremtidens løsninger og forankring. Lyntalerne varer 10 minutter, og du vil blive inspireret af førende, innovative talere, der alle arbejder med sociale, digitale løsninger. Mød blandt andre: Jesper Karlberg, partner i ProReact, Frank Hedegaard, forstander på Blindecenter Bredegaard, Anders Stæhr, medstifter af Boblberg, Helene Nørlem og Melissa Azari, kvinderne bag Tiimo og Sune Buch-Sloth, chefkonsulent indenfor velfærdsteknologi i Rødovre Kommune.
 
15:35 – 16:00 – Overraskelse! Vi afslører den snart:)
 
16:15 – 17:00 – Gå-hjem-snack & øl
 
Innovationszonen
I pauserne kan du stikke hovedet forbi innovationszonen og møde nogle af de mange initiativrige udviklere, der arbejder inden for feltet af tilgængeligt design. I zonen vil man kunne se og prøve nogle af de fremtidens lovende projekter indenfor tilgængelige, digitale løsninger.
Opret event

Introworkshop om DenOffentlige

  • Hvad: Workshop
  • Hvor: Nørregade 41, 1165 København K
  • Startdato: 22.11.17 09:00
09.00-09.30: Velkomst
  • Kort præsentation blandt deltagere
 
09.30-10.15: Om DenOffentlige
  • Filosofi, historie og fakta
 
10:15-10:30: Kort pause
 
10:30-11:30: Udgivercase og meget mere
  • En aktiv udgiver fortæller mere om deres erfaringer
 
11:30-11:45: Praktisk
  • Hvordan ser CMS ud, hvordan udgives artikler?
 
11:45-12:00: Afslutning
  • Spørgsmål og kort evaluering

 

Læse mere her om at være udgiver på DenOffentlige.

 

Kontakt udgiverchef Simon Bülow for tilmelding og personlig rådgivning

t: 29 73 03 81

e: simon@denoffentlige.dk

Opret event

Den Kommunale Bermudatrekant

  • Hvad: Gå-hjem-møde
  • Hvor: Diakonissen: Peter Bangs Vej 5B, Frederiksberg 2000
  • Startdato: 01.11.17 14:30
Tilmeld
Vi har inviteret tre stemmer fra den kommunale bermudatrekant. Stemmerne repræsenterer tre vinkler i den kommunale økologi: Embedsmanden, leverandøren og borgeren.
 
Argangementet er udarbejdet i et samarbejde mellem De 4 Vinde og DenOffentlige. Deltagelse er gratis.
 
Embedsmandsperspektivet
Kommunaldirektør i Greve Kommune, Claus Thykjær fortæller om de 100 kommunale strategier, hvor alt er vigtigt for ledere og medarbejdere, herunder de mange divergerende bundlinjer, der skaber et utal af dilemmaer som du skal navigere i mellem.
 
 
Leverandørperspektivet
Stifter af Quick Care, Direktør for Falck Healthcare, Thomas Helt fortæller om muligheder og udfordringer ved at levere ydelser, der skal matcher både borgernes forventninger og embedsværkets ideer om private velfærdsvirksomheders kapacitet. Han giver fif til hvordan du kan læse dine kommunale kunder og undgår at støde på de største rev i det kommunale farvand
 
 
Borgerperspektivet
Nanna Holst pårørende, journalist ved TV2 og forfatter til bloggen; “min mor og velfærdssystemet” . Nanna arbejder desuden på en overlevelsesguide for pårørende. Hun fortæller om, hvor vanskeligt det er, når pårørende ikke kan overbevise deres ældre om at der må ske forandringer. De skal have hjælp, samtidig med, at myndighederne ikke kan træde tilstrækkeligt til før borgeren erkender behovet.
 
 
Facilitering
Oplæg og dialog med oplægsholdere faciliteres af chefredaktør Nick Allentoft fra Mediehuset den Offentlige
 
 
Program
 
Kl. 14.30 – 15.00 –  Ankomst
 
Bogkig – kaffe og vand
 
Kl. 15.00 – 15.15 –  Velkomst og præsentation af bogen
 
Jamsession mellem  Nick Allentoft, Chefredaktør på Mediehuset den Offentlige og Forfatter Steen Houmark
 
Kl. 15.15 – 16.30 –  Stemmer fra Den Kommunale Bermudatrekant
 
Kl. 16.30 – 17.00  Afrunding og netværk
 
Frugt, vand og mere bogkig
Opret event

Samskabelse som en ny og anderledes styringsform

  • Hvad: Konference
  • Hvor: Roskilde Universitet - Universitetsvej 1, 4000 Roskilde
  • Startdato: 04.12.17 09:00
Tilmeld
Som en del af den nationale samskabelsesbevægelses aktiviteter arrangerer the Roskilde School of Governance en konference for forskere og praktikere d. 4/12 2017. Danske og internationale forskere vil sammen med deltagerne undersøge fænomenet ’samskabelse’ og diskutere mulighederne for at dreje den offentlige styring i retning af en øget vægt på samskabelse.
 
Den offentlige sektor befinder sig i et krydspres mellem stigende forventninger til offentlig service og problemløsning og knappe offentlige ressourcer, der både handler om mangel på penge, varme hænder og gode ideer. Samskabelse tilbyder en mulig vej ud af dette krydspres ved at mobilisere samfundets og borgernes ressourcer i løsningen af offentlige opgaver og komplekse problemer. Det er ikke altid det lykkes at samskabe offentlige løsninger, men når det lykkes, så kan det både føre til større træfsikkerhed, sammenholdskraft, innovationsevne og demokratisk ejerskab.
 
Konferencen undersøger, hvad der skal til for at lykkes med samskabelse og derigennem tilvejebringe et brugbart alternativ til hierarkisk og markedsbaseret styring. Hvor andre konferencer mest har fokuseret på de praktiske udfordringer bringer vi her resultater fra den internationale forskning i spil. Der vil dog også være mulighed for at formidle danske erfaringer med samskabelse gennem poster præsentation og deltagelse i workshops.

Robot tager skraldet på plejecenteret

Roberta er en servicerobot, som hjælper med affaldshåndtering. Robotten kan programmeres til at køre en fast rute eller tilkaldes ved behov via I-pad eller telefon.

Sundheds- og Omsorgsudvalget i Ikast-Brande Kommune har den 03-11-2016 besøgt plejecentret Engparken i Brande for at se Robotten MiR100 også kaldet Roberta i aktion. Roberta er en servicerobot, som hjælper med affaldshåndtering. Robotten kan programmeres til at køre en fast rute eller tilkaldes ved behov via I-pad eller telefon. 

Læs mere om OPI

Følg vores store tema med fokus på offentlig-privat-innovationssamarbejde, OPI. Klik her.

Ruth Juhl Jensen som er leder af Engparken fortalte om erfaringerne fra projektet, herunder, at borgerne er trygge ved ”Roberta”, da den kører og taler roligt og holder tilbage for mennesker og genstande.
En af beboerne på Engparken sagde ”Den er god nok og taler pænt til os”.
Fælles udvikling
I projektperioden har Engparken samarbejdet med et lokalt firma om at få ”Roberta til at fungere optimalt, så den kører i det rigtige tempo, har den rigtige standard rute og holder stille på hver afdeling, så personalet har tid til at fylde skrald på Robottens vogn. Den største udfordring i testperioden har været at få robotten til selv at tage elevatoren. Der udvikles stadig på at optimere udnyttelsen af ”Roberta blandt andet skal flere medarbejdere kunne tilkalde ”Roberta” til en opgave. 

”Roberta” har været med til at mindske lugtgenerne i forhold til affald på Engparken og det er derfor også aftalt, at lignende løsninger med servicerobotter skal tænkes ind i forbindelse med ombygninger og nybyggeri på plejecentrene i Ikast-Brande Kommune.  Det er desuden en fordel, at personalet nu ikke behøver forlade afdelingen, når der skal tømmes skraldespande, så de kan blive tæt på borgerne.   

Et OPI samarbejde
Sundheds- og Omsorgsudvalget har som en del af Byrådets vision 2016 haft et ønske om at afprøve en servicerobot på et plejecenter i Kommunen og Engparken havde en problemstilling omkring lugtgener i forbindelse med affaldshåndtering, som der var behov for at finde en løsning på. Dette har været baggrund for projektet, som er foregået via en OPI aftale. OPI er en samarbejdsmodel for, hvordan offentlige og private aktører kan arbejde sammen om at skabe nye innovative løsninger
 
Roberta er ikke alene
Det er ikke kun affaldsrobotten som hjælper med at gøre hverdagen nemmere for både borgere og personale på plejecentrene i Ikast-Brande Kommune. Der er også bl.a. skylle- tørre toiletter, robotstøvsugere, spiserobotter og smarte senge. 
 
Udgivet første gang 11. november 2016
 
Emneord: Velfærdsteknologi, Robotteknologi, Ikast-Brande Kommune, Engparken, Plejecentre, OPI, Kvmail2017
Ikast-Brande Kommune på DenOffentlige.dk Ikast-Brande Kommune
Aktivitet: Artikler: 14 | Kompetenceområder: 1

Er du også aktiv i og omkring den offentlige sektor, så læs om mulighederne for at blive udgiver på DenOffentlige.dk her.
Læs mere her