Randers Kommune er blandt de første kommuner i landet, der direkte opfordrer alle borgere til at blive digitale, betjene sig selv og forholde sig digitalt til sin kommune. Kommunen har netop udsendt et postomdelt brev til samtlige borgere, der forklarer hvad Mit Randers er, og en udførlig guide til, hvordan de bruger det.
”Mit Randers er en teknologisk mulighed, der rigtig godt matcher det politikerne ønsker her i kommunen – nemlig at være tæt på borgerne. Vi gør det, fordi vi meget gerne vil have, at de borgere, der kan betjene sig selv også gør det. På den måde, får vi mere tid til at hjælpe de borgere, der har svært ved det,” Karen Balling Radmer, Kommunikationschef i Randers Kommune.
Med Mit Randers kan borgerne betjene sig selv døgnet rundt og kommunikere digitalt med kommunen via Digital post.
”Jeg tror at rigtig mange borgere oplever det som en bedre service, at de ikke behøver ringe til kommunen eller møde op, men kan sidde hjemme og ordne det samtidig med, at de alligevel ordner netbank,” Karen Balling Radmer, Kommunikationschef i Randers Kommune.
Fakta:
Mit Randers er en del af Randers Kommunes hjemmesideunivers. Borgerne kan logge sig på Mit Randers ved gå ind på hjemmesiden Mit Randers. For at logge på, skal borgerne bruge sit nøglekort fra NemID.