Randrusianerne er digitale – og vilde med det

13/06/2012 11:12

Randers Kommune

Randers Kommunes digitale univers for borgere, ”MitRanders”, er en stor succes. Målet for kommunen var, at 10.000 borgere skulle logge sig ind på ”MitRanders” inden sommerferien. Det mål er nu nået og endda lidt til. Ind til videre har 10.661 borgere logget ind på ”MitRanders”.

”Det er langt flere borgere, end vi havde turdet håbe på, og det tyder på, at vi har ramt rigtigt ved at skabe et personligt, digitalt univers, hvor man kan få en samlet indgang til offentlig selvbetjening,” siger kommunikationschef Karen Balling Radmer fra Randers Kommune.

På ”MitRanders” har borgerne fulgt med i børnenes skolegang, benyttet sig af selvbetjeningsmuligheder som at bestille det blå EU-sygesikringsbevis, skifte læge – eller de har oprettet en digital postkasse, som Folketinget har vedtaget, at alle danskere skal bruge i deres korrespondance med det offentlige.


”MitRanders” findes på www.randers.dk eller www.mitranders.dk. Man logger på ”MitRanders” med NemID, og er man først logget ind på siden, er der meget af det, man tidligere skulle ringe til kommunen om, der kan ordnes herfra. Det smarteste er, at det kan gøres, når det passer den enkelte borger. Med ”MitRanders” kan rigtigt meget ordnes hjemmefra, og det er oven i købet nemt.

”MitRanders” er den digitale portal til et overblik, som hver enkelt borger kan bruge i forhold til sig selv og sin familie. Samtidig har vi sikret, at der gennem ”MitRanders” er nem og direkte adgang videre til fællesoffentlige løsninger som skat, økonomi og sundhedsoplysninger. Det politiske mål i Randers Kommune er, at vi skal skabe nemme indgange til det offentlige via kommunen,” siger Karen Balling Radmer.

Mest Læste

Annonce