Man skulle umiddelbart tro, der var nok indkøbsmuligheder på det danske marked.
Nuvel, Irma er fortid, og Aldi har forladt det danske marked, men vi har altså både Netto, Rema 1000, Kvickly, Coop, Lidl, MENY og en hel masse andre.
Hvad der nok ikke var særligt mange, der havde set komme, er, at der nu kommer en ny "spiller" på banen - eller i hvert fald et nyt koncept.
Netto har nemlig lanceret en helt ny butik med navnet Netto Express, som indtil videre er at finde på Blegdamsvej 118 i København.
Og det nye koncept har et helt særligt formål, nemlig at fange danskerne på farten.
"Det er ikke en ny 7-Eleven, men det er det nemme, hurtige måltid. Man kan ikke handle til den store middag," siger Nettos direktør, Braw Bakir, til B.T..
Men hvad er det så?
Ifølge Bakir ligger der ikke nogen store, strategiske overvejelser eller analyser bag forsøget med det nye butikskoncept. Det har eftersigende været undervejs i omkring halvanden måned, og nu står den nye butik altså klar.
B.T. har været forbi den nye Netto Express og beskriver et bredt udvalg af produkter som morgenmadsvarer, tørvarer, drikkevarer og mejeriprodukter. Der kommer desuden også til at være frugt og grønt samt bake-off.
Faktisk ligger der en af de klassiske Netto-butikker blot 20-30 meter fra den nye Netto Express, og ifølge Braw Bakir forventer man da også, at det, at der nu er to koncepter så tæt på hinanden, kommer til at tage kunder fra de to butikker og over til den anden.
Om Netto Express bliver rullet ud i større skala, så det ikke blot er københavnerne, der får lejlighed til at handle under det nye koncept, kommer helt an på kundernes reaktion - for hvis Netto Express ikke finder fodfæste, så er man også klar til at trække stikket på forsøget, lyder det fra Bakir.