Københavns frivillige skal hyldes!

02/04/2013 11:24

cphvolunteers.dk

Alle Københavnere kan nu være med til at hylde de mange frivillige, der hver dag gør en ekstra indsats for byens mange borgere. Fejringen af de frivillige sker i forbindelse med det store prisuddelingsshow, Frivillighedens Dag, der i år afholdes den 4. oktober på Københavns Rådhus.

Folkene bag Frivillighedens Dag opfordrer derfor nu alle til at indstille én, de kender, eller et projekt der fortjener særlig opmærksomhed for et frivilligt engagement. Man er også velkommen til at indstille sig selv eller sit projekt. Indstilling kan ske via Frivillighedens Dags hjemmeside.
Igen i år er der fire kategorier: Årets Frivillige Københavner, Årets Sociale Engagement, Årets Innovative Projekt og Årets Partnerskab. Deadline for indstillinger er den 15. maj. Herefter vil alle indstillingerne blive vurderet grundigt af en nedsat jury, som vælger fire nominerede i hver kategori.
Pia Allerslev, Kultur- og Fritidsborgmester i København, sidder igen i år med i juryen. Hun understreger, at de mange frivillige er af kæmpemæssig betydning for København.
”Sagen er jo ganske enkelt, at uden de frivillige fodboldtrænere, besøgsvenner, lektiehjælpere – alle dem, der hjælper til i foreningerne, i fritidslivet, i kulturen – ja så ville vores hverdag i København ikke være den samme. De frivillige er dem, der binder det hele sammen. Derfor håber jeg også, at mange vil benytte sig af chancen for at indstille kandidater til årets priser – der er i hvert fald kandidater nok,” siger Pia Allerslev.
Ønsker du nærmere information om prisuddelingsshowet, kategorierne og hvordan man indstiller, kan du besøge www.frivillighedensdag.dk eller kontakte Frivillighedens Dag projektleder Franka Abrahamsen på [email protected]
Om Frivillighedens Dag:
• Frivillighedens Dag afholdes for 3. gang i 2013, og har også været afholdt i 2011 og 2012
• Frivillighedens Dag er forankret i Cph Volunteers, som også varetager projektledelsen af showet