Konkret foregik aktionslæringsforløbet sådan, at Camilla Høholt Smith, seniorkonsulent hos Cabi, har siddet med ved samtaler, som jobcentrets beskæftigelsesrådgivere har haft med borgerne. Efterfølgende har beskæftigelsesrådgiverne fået feedback på, hvilke udviklingspunkter der skal tages fat på. Hver enkelt deltager i aktionslæringsforløbet har desuden fået et individuelt tilrettelagt coachforløb. Se mere om aktionslæring på Cabis hjemmeside.
”Med aktionslæring bliver hver enkelt medarbejder mødt lige der hvor han er, og vi ser sammen på, hvad hver enkelt skal arbejde med. Vi arbejder med, hvad der sker i praksis, og vi taler om, hvad der skete i den konkrete samtale med borgeren i stedet for at arbejde med cases,” siger Camilla Høholt Smith til nyhedsbrevet Cabi Nyt.
Ole Haunstrup Christensen, afdelingsleder for Jobservice i Jobcenter Ikast-Brande, er godt tilfreds med aktionslæringsforløbet. Han bemærker, at kvaliteten i samtalerne med borgerne er blevet bedre, og den skriftlige praksis i sagerne har fået et løft.
Læs mere om aktionslæring i Cabi Nyt juni 2013, der netop er ukommet.
Derudover kan du også læse følgende artikler:
• Analyse: Unge falder fra erhvervsuddannelser ved mødet med virkeligheden
• Opsøgende kontakt i virksomheder skaber job
• Social fond hjælper syge ansatte hos DFDS
KONTAKT:
• Kommunikationsmedarbejder Jakob Rom Johansen, Cabi: 8620 8382 / [email protected]