Læreres og pædagogers læring skal i centrum

Tre år efter skolereformen: Nu skal lærere og pædagogers læring i centrum. Udviklingen af elevernes læring går gennem ledelsen af de lærende lærere og pædagoger.

Kronikken har været bragt på kommunen.dk den 7. august 2016.

Emneord: Ny folkeskole, Folkeskolereformen, COK, Læringsformer, Digital læring, Pædagoger, Folkeskolelærere, Læringsmål, Læringsfællesskaber, Niels Åkerstrøm, Justine Grønbæk Pors, Program for læringsledelse, Skoleavisen nr 4, Skoleavisen
COK på DenOffentlige.dk COK er en aktiv del af den kommunale velfærdsudvikling. COK er kommunernes kompetencecenter i forening, og vores vigtigste opgave er at understøtte kommunernes drift og udvikling gennem kompetence...
Aktivitet: Artikler: 65 | Events: 4 | Kompetenceområder: 2

Er du også aktiv i og omkring den offentlige sektor, så læs om mulighederne for at blive udgiver på DenOffentlige.dk her.
Læs mere her

Mest læste

Seneste kommentarer

Læs også

  • 24.05.17
    Regeringen og KL vil styrke skoleledernes uddannelse

    Skoleledere skal fremover kunne tage en uddannelse med en formel specialisering i skoleledelse, mener KL og regeringen efter forslag fra en arbejdsgruppe.

  • 06.04.17 Velfærd
    Efterskolernes succes skal undersøges

    Børn, som har gået på efterskole, klarer sig typisk bedre socialt og fagligt senere i livet. Nu skal forskere afdække årsagerne i et stort treårigt projekt.

  • 14.03.17 Velfærd
    Små børn skal inspireres af kunst og kulturarv

    Pædagoger skal klædes bedre på til at være ’hverdagens kulturformidlere’ for de 1- 6-årige. Ti kommuner er med i et nyt projekt, der skal skabe bedre samarbejde mellem kulturliv og institutioner. Arbejdet skal indgå i en kommende pædagoguddannelse.

  • 21.02.17 Velfærd
    Nu kan man få løn under læreruddannelsen

    Seks sjællandske kommuner vil nu tilbyde lønnet arbejde på en skole sideløbende med uddannelsen til lærer. Muligheden er især oplagt for lærervikarer, der ønsker mere faglig og pædagogisk ballast.

  • 21.02.17 Ledelse
    Skoleledelse: Behov for målrettet uddannelse

    En COK-undersøgelse peger på, at skoleledernes kerneopgaver har forandret sig så meget, at behovet for at få styrket deres kompetencer peger i flere retninger. En ny og mere praksisnær skolelederuddannelse er i støbeskeen, siger Claus Hjortdal.

Nyhedsbrevet fra DenOffentlige