For tredje gang i træk er Krifa kåret af de danske a-kassemedlemmer som landets bedste a-kasse.
Det er Loyalty Groups årlige undersøgelse BrancheIndex A-kasse, der sammenligner a-kasserne og undersøger medlemmernes loyalitet og tilfredshed, som Krifa nu for tredje gang i træk har vundet.
"I Krifa føler vi os næsten som a-kassernes svar på herrelandsholdet i håndbold. Mens håndboldherrerne har vundet VM tre gange i træk, har Krifas a-kasse igen leveret en superpræstation og for tredje gang i træk vundet medlemmernes hjerter som A-kassen med Danmarks mest loyale medlemmer! Det er en virkelig flot præstation af alle medarbejderne i Krifa, der igen-igen-igen leverer service i verdensklasse til medlemmerne. Det bliver Krifa nu for tredje gang i træk belønnet for, og det gør mig så stolt, at Krifa ganske enkelt har de mest hjælpsomme medarbejdere og de mest tilfredse medlemmer. Det bliver ikke bedre," siger formand Jane Heitmann.
Krifa har de mest loyale medlemmer
Loyalty Groups BrancheIndex består af en række underliggende faktorer, hvor Krifa blandt andet topper hos medlemmerne, når det gælder medlemmernes loyalitet. Krifa hiver også førstepladsen hjem på medarbejdernes hjælpsomhed over for medlemmerne.
Krifa er ikke i tvivl om, hvad der gør forskellen på Krifa og så alle de andre a-kasser. I Krifa sætter man nemlig mennesket før systemet, og den behandling kan medlemmerne rigtig godt lide.
"Vi har altid det enkelte menneske for øje. Vi er alle forskellige og har forskellige ønsker til service og behov for hjælp i et til tider umenneskeligt beskæftigelsessystem. Der er vi i Krifa rigtig gode til at aflæse ethvert behov, og så give en individuel og menneskelig behandling af hvert enkelt medlem i vores a-kasse og fagforening. Det mener vi selv er opskriften på, hvorfor vi så mange år i træk vinder prisen som den a-kasse med de mest loyale medlemmer," siger Jane Heitmann.
Krifas medarbejdere vurderes som de mest hjælpsomme
Medarbejderne i Krifas a-kasse og fagforening uddannes gennem helt særlige forløb i medlemshjælp og dialog med medlemmerne.
Det har givet sig udslag i en større oplevet relevans for medlemmerne, en respektfuld dialog samt en meget menneskelig tilgang til og med medlemmerne.
Et benarbejde på medarbejdersiden Krifa nu belønnes for med førstepladsen i Loyalty Groups BrancheIndex undersøgelse, som den a-kasse og fagforening med de mest hjælpsomme medarbejdere.
Forsker i arbejdslyst
Krifas Videncenter for God Arbejdslyst har siden 2015 forsket i trivsel og arbejdslyst. Forskningen har vist, at der er syv faktorer, som er særligt vigtige for danskernes arbejdslyst, og den viden arbejder medarbejdere også ud fra.
Det er også en måde, hvor Krifa adskiller sig fra andre a-kasser, fordi man har opbygget en solid viden om trivsel, som det er lykkedes Krifa at bruge i mødet med medlemmerne.
Loyalty Groups BrancheIndex-analyser udarbejdes inden for ni forskellige brancher, og i alt har 2.679 personer besvaret undersøgelsen med 40 spørgsmål i årets BrancheIndex A-kasse-undersøgelse.