Det er Telias kunder, der er ramt af driftsforstyrrelser. Det har betydet, at der mangler internetadgang både på det mobile netværk og på den almindelige internetforbindelse.
Ifølge kommunikationschef Mads Houe fra Telia, startede de tekniske udfordringer allerede klokken 7. Det fortæller han til B.T.
Telia har endnu ikke fuldt overblik over situationen. De antager dog, at det er næsten alle deres kunder, der er berørt af internetafbrydelsen.
I alt har Telia 1,3 millioner danske kunder, der har et mobilabonnement. De kan alle være påvirket af manglende mobilinternet.
"Vi har ingen information om, hvornår problemet vil blive løst. Men for nu vil vi gerne undskylde og forsikre om, at vi gør alt, hvad vi kan, for at løse problemet," siger kommunikationschef Mads Houe til BT.
Telia arbejder på højtryk for at sikre, at deres kunder hurtigst muligt får stabilt internet igen, men kan ikke oplyse, hvornår deres kunder kan forvente, at deres forbindelse igen er stabil.