Det er ikke gået nogens næse forbi, at diverse streamingtjenester er steget markant på det seneste, og derfor er det også forventeligt, at flere og flere danskere leder efter metoder til at spare på dem.
Nu har Claus Bülow Christensen, der er digital analytiker og arrangør af Copenhagen Future TV Conference, delt nyttige råd om, hvordan forbrugere kan optimere deres streamingudgifter.
Og han påstår, at man let kan spare 350 kroner om måneden ved blot at lave en lille ændring.
Sådan skriver B.T..
Hav tålmodighed
Ifølge Claus Bülow Christensen, som vist godt kan kaldes ekspert på området, kan forbrugerne opnå betydelige besparelser ved at vælge abonnementer med reklamer.
"Hvis du har de her streamingtjenester, kan det hurtigt løbe op i en udgift på 1000 kroner om måneden. Men hvis du vælger reklame-versionerne, så får jeg det til 655 kroner om måneden. Du kan hurtigt spare 350 kroner om måneden", lyder det fra Claus Bülow Christensen i podcasten 'Spar kassen'.
Hans indsigt tvinger danskere til at overveje, hvordan de navigerer i den 'jungle' af muligheder, der er forbundet med streamingtjenester.
Man kan enten gøre det på den 'dyre' måde, hvor man vælger at betale for at slippe for reklamer, men hvis man har en anelse tålmodighed, kan der være mange penge at spare.
Og det er endda uden at gå på kompromis med adgangen til underholdning.
Forbrugere, der forsøger at trimme deres budget, kan drage fordel af det nævnte tip. Så er spørgsmålet bare, om du har tålmodigheden til at se reklamer.