Salling Group, Danmarks største dagligvarekoncern, har annonceret en ny initiativ, der skal gøre det lettere for kunderne at vælge europæiske varer.
Fra og med marts vil koncernen markere europæiske produkter i deres butikker ved at placere en sort stjerne ved siden af prisen på varerne. Denne markering vil gøre det tydeligt for kunderne, hvilke produkter der stammer fra europæiske virksomheder.
Det skriver Salling Groups administrerende direktør, Anders Hagh, på LinkedIn, hvor han også har vedhæftet et billede af et prisskilt med stjernen.
Skal gøre det nemmere at vælge
Initiativet kommer som svar på flere kundehenvendelser, hvor folk har udtrykt ønske om at støtte europæiske mærker.
Anders Hagh understreger, at der ikke vil blive truffet beslutning om, hvilke produkter kunderne skal købe, men at det kun er en service for dem, der ønsker at handle på denne måde.
Markedet for dagligvarer er globalt, og derfor vil Salling Group fortsat have produkter fra hele verden på hylderne. Det er ikke intentionen at boykotte amerikanske varer eller fremme europæiske produkter på bekostning af andre.
Hagh tilføjer, at dette ikke vil ændre butikkernes sortiment eller udvælgelsen af varer.