Skal man vælge internet fra YouSee, Fastspeed, Telia, Stofa? Måske Telenor eller Hiper?
Det er ikke, fordi vi danskere mangler internetudbydere, men vi kan lige så godt være ærlige: Der er stor forskel på, hvor god en oplevelse, man får med de forskellige udbydere.
Men hvis man synes, det er uoverskueligt at bevæge sig ind i junglen for at finde ud af, hvem der faktisk er den bedste internetudbyder, kan man få lidt hjælp fra rådgivningsvirksomheden Loyalty Group.
Hvert år sætter de nemlig de danske internetudbydere under lup, og i år har mere end 5000 danskere svaret på undersøgelsen BrancheIndex Internet, der rangerer internetudbyderne efter blandt andet kundeloyalitet.
Og hvis man ser på resultaterne af undersøgelsen, skal man som forbruger overveje at bestille internet fra selskabet Waoo.
For 12. år i træk indtager virksomheden nemlig førstepladsen og kan dermed bryste sig af at være Danmarks bedste internetudbyder - i hvert fald ifølge dette indeks.
På andenpladsen finder man Altibox, og top tre rundes af med Hiper.
Kan ikke kun være held længere
Waoos direktør, Brian Lønroth, så tillægger selskabets medarbejdere og den samlede kundeoplevelse en meget stor andel af kundernes store og årelange loyalitet.
”Når Waoo for 12. år i træk bliver kåret som Danmarks bedste internetselskab af kunderne, så må vi nok konstatere, at det ikke kan tilskrives held, men om mange års konstant arbejde med kerneopgaven; nemlig glade kunder. I dag er der så lille forskel på produktet, internetselskaberne imellem, at det er hele oplevelsen, der gør en forskel for kunderne. Dygtige medarbejdere har aldrig været mere afgørende, og det handler ikke om at gøre alt fejlfrit, men om at løfte alle muligheder for at give kunderne en god oplevelse. Jeg er utrolig stolt,” siger han i en pressemeddelelse.
Men det er ikke på alle parametre i undersøgelsen, at Waoo topper skalaen. Hiper er således blevet kåret til den udbyder, der giver mest værdi for pengene for fjerde år i træk, samtidig med at man for andet år i træk bliver den internetudbyder, flest vil anbefale – en plads som man sidste år fik fravristet fra Waoo, som ellers havde siddet tungt på førstepladsen de forgangne 10 år.
”Vi er utroligt stolte over de gentagne førstepladser. At levere mest værdi for pengene til vores loyale kunder, der tilmed anbefaler os videre er helt afgørende for os i et marked præget af massiv konkurrence, og er en direkte årsag til at vi i starten af året rundede 100.000 Hiper-kunder," udtaler direktør for Hiper, Mads Hein.