I alt har 10.700 medarbejdere ud af 28.000 adspurgte i Region Hovedstaden givet sig tid til at svare på en stor brugerundersøgelse af Sundhedsplatformen. Brugerundersøgelsen, som har haft til formål at afdække brugernes samlede oplevelse af Sundhedsplatformen, har givet et mere nuanceret indblik i systemets styrker og svagheder samt den support og de uddannelsestilbud, der tilbydes i dag, set med brugernes øjne.
”Jeg er rigtig glad for de mange svar, vi har fået. Det er langt over, hvad vi normalt modtager på It- brugerundersøgelser. Det er første gang, vi får et så stort samlet billede af, hvordan Sundhedsplatformen reelt opfattes blandt dem, der bruger dem. Selvfølgelig har vi løbende været i dialog med klinikerne om Sundhedsplatformen, men den viden, vi har fået med undersøgelsen, er ret unik ift. at fastlægge udviklingsindsatsen for Sundhedsplatformen,” siger vicedirektør i Region Hovedstadens center for IT Pia Kopke.
Alle svar:
- 13% meget utilfredse,
- 27% utilfredse,
- 32% hverken eller,
- 23% tilfredse og
- 4% ved ikke.
- 27% meget utilfredse,
- 39% utilfredse,
- 22% hverken eller,
- 11% tilfredse og
- 2% meget tilfredse.
- 10% meget utilfredse,
- 21% utilfredse,
- 36% hverken eller,
- 25% tilfredse og
- 5% meget tilfredse.
- 11% meget utilfredse,
- 26% utilfredse,
- 31% hverken eller,
- 25% tilfredse og
- 5% meget tilfredse.
- 7% meget utilfredse,
- 17% utilfredse,
- 38% hverken eller,
- 29% tilfredse og
- 4% meget tilfredse.