3 gode grunde til at optimere den interne kommunikation i offentlige virksomheder, så I sikrer bedre arbejdsprocesserint

Sponsoreret

26/06/2023 14:04

Mikkel Preisler

Annonce fra Telenor.

 

I dag oplever flere og flere offentlige virksomheder at kæmpe med at holde trit med en konstant strøm af data og kommunikation mellem afdelinger og lokationer. Kravene til god og sikker datahåndtering øges, og derfor er der gode grunde til at få styr på den interne kommunikation. Dem vil vi dykke ned i her på siden samt give et bud på en yderst effektiv løsning til bedre intern kommunikation.

 

1. Øget effektivitet og produktivitet

En velfungerende intern kommunikation sikrer, at medarbejdere i offentlige virksomheder har adgang til nødvendige oplysninger og ressourcer for at udføre deres arbejde effektivt, hvad enten det er i styrelser, kommuner eller andet.

 

Dette fører til øget produktivitet og en mere smidig arbejdsgang, da medarbejdere i den offentlige sektorer hurtigt og nemt kan finde og dele information, samarbejde og træffe beslutninger. Dette kan en kommunikationsplatform være løsningen på.

 

2. Forbedret medarbejdertilfredshed og fastholdelse

Effektiv intern kommunikation og gode arbejdsprocesser har en stor indflydelse på medarbejdertilfredsheden. Når medarbejdere føler sig velinformerede, værdsatte og involverede i organisationens mål og beslutninger, samt er i stand til udføre arbejdet succesfuldt, skabes en positiv arbejdskultur, der fører til øget fastholdelse af dygtige medarbejdere. Reduceret personaleudskiftning sparer både tid og omkostninger i stedet for at skulle rekruttere og oplære nye medarbejdere.

 

3. Bedre service for borgerne

Offentlige virksomheder spiller en afgørende rolle i at sikre borgernes tilfredshed og velfærd. Ved at investere i bedre kommunikationsprocesser mellem medarbejderne og de interne systemer, vil de offentlige virksomheder kunne yde bedre service, der i højere grad imødekommer borgernes behov og forventninger. For eksempel kan en kommune, der fokuserer på hurtig og præcis sagsbehandling, reducere ventetider og frustrationer for borgere, som søger tilladelser eller ydelser. Dette fører til et stærkere omdømme og øget tillid fra borgerne, hvilket igen gavner både virksomheden og samfundet som helhed.

 

ConnectMore er en del løsningen

Interne kommunikationsudfordringer kan skabe flaskehalse og ineffektivitet i offentlige virksomheder. Her er ConnectMore kommunikationsplatformen, der kommer jer til undsætning. ConnectMore tilbyder en totalløsning, der adresserer disse problemer ved at samle virksomhedens netværk og kommunikation i én fleksibel platform. Med Nordic Connect, SIP Connect og Internet Connect, kan offentlige virksomheder kommunikere på tværs af afdelinger og placeringer, tilpasse løsninger efter behov og opnå hurtig adgang til skyen.

 

ConnectMore er designet til at styrke offentlige virksomheder i Norden og sikre en sikker og pålidelig kommunikationsplatform med. Med én enkelt faktura og ingen binding på tjenester kan I som offentlig virksomhed fokusere på at levere effektive tjenester, mens ConnectMore håndterer jeres kommunikationsbehov.

 

Læs mere om ConnectMore hos Telenor Erhverv.

 

Mest Læste

Annonce

14/10/2024

På blot 2 minutter fandt jeg den billigste bilforsikring til min nye bil, og der var mange penge at spare.