Opdateret d. 26/4: e-Boks oplyser nu, at uhensigtsmæssigheden, hvor man tidligere ikke har kunnet set bilag i oversigten, nu er blevet rettet. Det er derfor nu muligt på både iOS og Android at se eventuelle vedhæftninger i appen markeret som en papirclips.
Jeg håber, I på den baggrund vil opdatere jeres læsere om, at de trygt kan bruge e-Boks appen og se eventuelle vedhæftninger fra overblikssiden 😊
Den teknologiske udvikling tager for alvor fart.
Ifølge mediet Version2 var der i 2022 mere end 4,5 millioner danskere, der benyttede sig af e-Boks' digitale postkasse.
Men det forstår man skam godt, da mange af de breve som du engang skulle hente fysisk i din postkasse, nu er rykket over til e-Boks.
Det er ikke nogen hemmelighed, at man gør klogt i at få tjekket sin e-Boks engang imellem, da der af og til kan lande vigtig post, som man er nødt til at forholde sig til.
Mens der ikke er nogen, der råber op om udfordringer med e-Boks på computeren, så er sagen en anden, når det kommer til den e-Boks-app, som mange har downloadet på sin telefon.
Det skriver Silkeborg.dk.
Her er problemet
Hvis du er en af dem, der tjekker din e-Boks via appen, så skal du være meget opmærksom på vedhæftede bilag - eller mangel på samme.
Sagen er nemlig den, at borgere oplever udfordringer med at se og finde vedhæftede bilag til deres digitale post, når de bruger appen e-Boks på deres telefon.
Det skal dertil nævnes, appen ikke gør opmærksom på, at der er vedhæftet bilag, hvilket kan blive et problem, hvis de 'usynlige' bilag indeholder vigtige informationer.
Hvad kan man gøre?
For at undgå at du ender i fælden, kan du i stedet tjekke e-Boks via en computer. Det er nemlig kun på appen, at der har været problemer.
Derudover er det også værd at påpeger, at der findes andre måder, hvorpå du kan læse din digitale post. Det kan nemlig gøres via både Digital Post og mit.dk.