Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Netto tager internettet med storm: Stor ros for ny kampagne

Underholdning

14/07/2024 11:58

J. Bøgen

Den er da også godt fundet på.

Danske supermarkedskæder er indimellem nødt til at iværksætte nye tiltag for at imødekomme samfundets krav og sikre en ansvarlig drift.

Nu er turen kommet til Netto, der har introduceret en vigtig ændring, som samtlige kunder vil opleve næste gang de besøger butikken.

Sagen er den, at dagligvarekæden, som er ejet af Salling Group, har annonceret, at de vil intensivere deres kontrol med salg af alkohol, tobak og håndkøbsmedicin.

Tiltaget bliver gjort for at sikre, at de omtalte varer ikke bliver solgt til mindreårige, og Netto er blot én af mange, der vil have mere fokus på området fremover.

SuperBrugsen, Føtex, Rema 1000 og flere andre er også med på bølgen.

Netto har præsenteret det nye tiltag i en morsom video, som kan ses i bunden af artiklen.

Kommer med opfordring

Det nye tiltag skal styrke butikkens ansvarlighed og sikre, at de overholder lovgivningen på området. I et nyligt opslag på deres Facebook-side kommer Netto med en opfordring til de kunder, der har i planerne at kigge forbi:

"I Netto vil vi være sikre på, at vi ikke sælger alkohol, tobak og håndkøbsmedicin til mindreårige. Derfor spørger vi om ID. Hav derfor dit kørekort eller ID-kort klar, når du kommer op til kassen. Tak for hjælpen."

Netto sætter dermed streg under, at de håber på kundernes forståelse og samarbejde fremover.

De er af den opfattelse, at det nye tiltag vil gøre det nemmere for deres medarbejdere at sikre, at lovgivningen bliver overholdt og at de undgår potentielle lovovertrædelser.

Butikskæden har fået mange positive reaktioner på initiativet - især fordi de har præsenteret tiltag med en morsom video.

Du kan se den sjove video, hvor tiltaget bliver præsenteret, herunder.

Mest Læste

Annonce