Frederiksberg Kommune har allerede én gang konkurrenceudsat driften af kommunens løn- og personalesystem. Et system, som er med til at sikre den løbende lønudbetaling til alle kommunens ansatte i overensstemmelse med de respektive overenskomster.
OPS - Få overblik her
Det gav gode erfaringer, og derfor har kommunen genudbudt opgaven. Her blev vinderen af kontrakten Silkeborg Data. Det er ikke kun driften, der udsættes for konkurrence fra private leverandører, men også implementering, vedligeholdelse, support og videreudvikling af løn- og personalesystemet. Det har til formål at sikre en fortsat god systemløsning, som understøtter de forretningsmæssige og funktionelle behov.
- I vores genudbud har vi lagt vægt på endnu bedre drift og funktionalitet, som den private leverandør skal kunne levere – blandt andet med fokus på bedre selvbetjeningsløsninger. Det har Silkeborg Data formået at levere, og tilbuddet bidrager samtidig med en økonomisk effektivisering på 1,4 mio. kr. årligt, siger Adam Hey, afdelingschef, Frederiksberg Kommune.
Foruden lancering af en selvbetjeningsportal for alle ledere og medarbejdere har Silkeborg Data introduceret en række mobile løsninger, som gør, at medarbejderne hurtigt og nemt kan indberette fravær, merarbejde og flekstid. På samme måde har lederne fået en godkendelsesfunktionalitet, som de kan bruge til at foretage indberetninger om egne medarbejdere.
- Samarbejdet mellem Frederiksberg Kommune og Silkeborg Data viser, at der er yderligere gevinster at hente, selvom opgaven har været udbudt tidligere. Det handler om, at kommunen indgår et tæt samarbejde med den private leverandør, og at udbuddet sammensættes på en måde, der giver leverandøren mulighed for at udnytte synergien mellem driftsopgaverne, siger Mette Rose Skaksen, branchedirektør, DI.