Bilka, Netto og Føtex, som alle hører til Salling Group, er blandt de mest populære supermarkeder herhjemme.
I kædernes butikker kan du få næsten alt, hvad dagligvarehjertet begærer, herunder flere af Arlas elskede produkter.
Dog har det nu set dagens lys, at udvalget af Arla-produkter bliver reduceret hos de omtalte kæder.
Selvom både Salling Group og Arla har en høj stjerne hos danskerne, så lader det ikke til, at de er hinandens favoritter lige nu.
Kan ikke blive enige om priser
De to parter har nemlig ikke kunnet nå til enighed om prissætningen på en række nicheprodukter, herunder proteindrikke og skyr.
Det har medført, at Salling Group har valgt at reducere udvalget af Arla-produkter i deres butikker.
Kommunikationsdirektør Henrik Vinther Olesen fra Salling Group udtaler, at prisforhandlingerne har været vanskelige, og at der fortsat er uenighed om prisudviklingen.
Sådan skriver Dagligvarehandlen ifølge DetailWatch.
"Vi har haft en dialog med Arla over noget tid, som har ført til dette udfald. Vi forstår ikke Arlas prisudvikling, og derfor har vi haft - og har fortsat - en dialog med Arla, som bedst kan betegnes som lidt hård," siger han.
Finder substituerende produkter
Som konsekvens af de strandede forhandlinger fjerner Salling Group en del af Arlas produkter fra køledisken og er nu i gang med at søge alternativer fra andre leverandører.
"Vi har rakt ud til nogle leverandører for at få produkter, der kan erstatte Arlas, fordi vi ønsker så stor konkurrence om priserne som overhovedet muligt," siger Henrik Vinther Olesen.
Derved fastholdes konkurrenceevnen, og kunderne slipper for at opleve væsentlige prisstigninger på de berørte varer.
Salling Groups CEO, Anders Hagh, har tidligere udtalt, at dagligvarekæden kæmper for at holde priserne nede, hvilket uenigheden med Arla er et bevis på.