Bare rolig, du får stadig rig mulighed for at træne!
For ja, til foråret er det slut med Fitness World - men det er kun navnet, der ryger.
Fremover vil Danmarks største fitnesskæde nemlig hedde PureGym.
Det skriver Fitness World i en pressemeddelelse.
"Til foråret vil vores hjemmeside, app og Fitness World-profiler på de sociale medier skifte til PureGym. Men inden da vil vi gøre os klar til navneskiftet ved at påbegynde maling og opdatering af centre, hvor det er nødvendigt, ligesom vi vil udskifte logoer og skilte. Vi vil nok ikke være 100 pct færdige med alle 169 centre til foråret, men vores ambition er høj. Samlet set skal denne opdatering af vores centre sikre den gode medlemsoplevelse frem til at vores renoveringsprogram er gennemført om ca. 3 år," siger Fitness Worlds danske direktør, Morten Bentzen.
Europas andenstørste fitnesskæde
PureGym er en britisk fitnesskæde, der har slået sig op på at give 24-timers adgang til deres centre til konkurrencedygtige priser uden binding.
Kæden blev grundlagt i 2009, og det er ejerne af PureGym, der også er ejere af Fitness World.
"Det glæder os, at vi som en del af Europas 2. største fitnessoperatør, kan udveksle erfaringer og oplevelser med centre i mange lande. Det er afgjort med til at styrke vores medarbejderes faglighed, vores forretning og vil give en masse indsigter og læring fra vores internationale kollegaer. På den måde kan vi alle drage fordele af at blive en del af den store PureGym-familie," siger Morten Bentzen.
Får trecifret millionbeløb
I forbindelse med navneskiftet får fitnesskæden også en kapitalindsprøjtning af de større.
Uden at komme med et konkret beløb, er det i hvert fald sikkert, at de britiske ejere af Fitness World skyder et trecifret millionbeløb ind i kæden i forbindelse med navneskiftet.
Morten Bentzen forklarer, at den solide økonomiske indsprøjtning skal være med til at styrke PureGyms rolle som markedsleder og understøtte ambitionen om at gå forrest for folkesundheden og danskernes motionsvaner. Det skal ske ved at tilbyde de bedste træningsmuligheder og inspirere til en aktiv livsstil. Samtidig ønsker fitnesskæden at vinde nogle af de medlemmer tilbage, som er mistet under coronakrisen – særligt medlemmer i +35-årsalderen.
"Helt konkret vil vi bl.a. investere penge i renovering af vores centre, nye udstyrspakker, bedre digital medlemsoplevelse og et ledelsesmæssigt løft til centrene i form af gym-managers, som allerede er godt på plads. Vi har mange flotte centre og gode udstyrspakker, men det er ingen hemmelighed, at nogle centre ikke lever op til den kvalitet, som vi gerne vil tilbyde vores kunder. Det kan vi nu handle på og gøre bedre," siger Morten Bentzen.
PureGyms logo. Foto: Shutterstock