Nu er den gal igen.
Det er ikke ligefrem er noget nyt med historier om digital svindel i 2025, men alligevel bør du pudse læsebrillerne nu.
Der er nemlig kommet endnu en bølge af svindelforsøg fra svindlerne, og den bruger MobilePays navn til at lokke overførsler ud af uskyldige brugere.
Det oplyser MobilePay i en advarsel på Forbrugerrådet Tænks 'Mit digitale selvforsvar'.
MobilePay får i øjeblikket flere henvendelser fra brugere, der er blevet ringet op af dansktalende personer, som på forskellig vis forsøger at overtale brugerne til at acceptere en anmodning i MobilePay.
Hvis brugeren godkender anmodningen, mistes pengene.
Denne type svindelforsøg er generelt i stigning og kan tage flere former. Nogle gange udgiver svindlerne sig for at være fra banken, andre gange fra MobilePay. Svindlerne kan være meget overbevisende og vil typisk forsøge at lægge pres på, så brugeren ikke får tid til at tænke sig om og tjekke en ekstra gang.
MobilePay anbefaler, at brugerne er på vagt overfor denne type opkald og ikke lader sig presse til at overføre penge eller godkende anmodninger.