Allerede i december 2023 offentliggjorde trafikselskabet Arriva, at der var ændringer på vej.
I forbindelse med, at bus- og togoperatøren blev solgt til kapitalfonden Mutares tilbage i maj 2023, blev det nemlig annonceret, at navnet Arriva, med det tilhørende logo, vil være fortid i løbet af foråret 2024.
Det nye navn bliver GoCollective, og nu ved vi også, hvornår ændringerne begynder at træde i kraft:
Det bliver nemlig på Dronning Margrethes fødselsdag, tirsdag d. 16. april - altså i morgen.
Det skriver Avisen Danmark.
Nyt navn, samme billet
I pressemeddelelsen, hvor navneskiftet blev annonceret, blev det pointeret, at der rent praktisk ikke kommer til at være nogen ændringer for de rejsende.
”Det er vigtigt at understrege, at for vores passagerer vil navneskiftet ikke have nogen praktisk betydning. Alle Arriva-billetter vil forblive gyldige. Vi forbliver altså i Arriva-klæder lidt endnu,” sagde Therese Christensen, der er kommerciel chef dengang og fortsatte:
”Vi skal igennem en omfattende rebranding på tværs af alle vores platforme, fra web til uniformer, hele vores flåde, billetautomater og meget andet. Det regner vi med at være i mål med til foråret.”
Mere i vente
En ting er, at trafikselskabet skifter navn og logo, men noget helt andet er, hvad der ellers kommer til at ske.
Til Avisen Danmark siger kommunikationsmedarbejder i det firma, som dagen ud endnu kalder sig Arriva, Mikkel Juul:
"Vi vil lade nogle ting henstå i sløret uvished, siger han med en hemmelighedsfuld mine og lover, at Arriva - eller undskyld, Gocollective - vil melde yderligere ud i en pressemeddelelse på tirsdag."
Og da det er mandag i dag, kan vi altså godt forvente, at der kommer mere nyt allerede i morgen.