Næsten tomme hylder, store leveringsudfordringer og meget af det andet, vi har hørt om det seneste år.
Sidste uge var ingen undtagelse, når det gælder historier om problemer med at få bestemte varer leveret, og i dette tilfælde handlede det om specifikke grøntsager, som både Rema 1000 og Coop havde svært ved at få hjem fra udlandet.
Uden tvivl til stor frustration for de mange indkøbere, der må forlade supermarkederne med uforrettet sag, og desværre tyder noget på, at trængslerne ikke er overstået lige med det samme.
"Det vil vare en til to uger mere i hvert fald. Der vil leverancerne være normaliseret er meldingen," fortæller informationsdirektør i Coop Jens Juul Nielsen til SE og HØR.
Generelle udfordringer
Problemer findes også hos Salling Group, som har Føtex, Netto og Bilka under sit paraply, men Salling Group har meddelt, at de ikke har lige så store problemer som Coop.
Rema 1000 er ikke kommet med et bud på, hvornår leveringsproblemerne bliver bedre.
Men det er ikke kun i Danmark at mange hylder lige nu står tomme. Også i England går forbrugerne forgæves mange steder, og det har faktisk ført til noget nær panik.
De sociale medier flyder over med briter, der lægger billeder op af tomme hylder og ytrer deres frustrationer. For eksempel har kunstneren Madeleina Kay lagt et billede op på sin Facebook-profil med et billede fra sin lokale Lidl, hvor det er tydeligt at se, at manglen på grøntsager er stor.
I kommentarsporet til opslaget har flere delt lignende oplevelser fra andre butikker.
Men hvor nogle skyder skylden på vinterens kulde som årsag til de manglende grøntsager, er der andre briter, der har en helt anden teori om, hvad problemet skyldes.
"Årsagen til dette er helt klart Brexit, og ingen nævner det, fordi de er blevet forbudt at gøre det," skriver en bruger.
Det er ellers vejret i blandt andet Sydeuropa, som har fået skylden for, at forbrugere flere steder i verden ikke kan købe sine dagligvarer.