Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

3 ting, der afslører dårlige ledere med det samme

Ledelse

13/03/2023 11:39

J. Bøgen

Der er ting, som ledere bare ikke gør længere.

I løbet af de sidste år er der kommet en drastisk ændring i, hvordan chefer interagerer med deres medarbejdere.

Nogle dårlige vaner fra fortiden er blevet skrottet, og med god grund, for de burde ikke eksistere længere.

Derudover er betydningen af ​​følelsesmæssig valuta – det, der får folk til at føle sig støttet, udviklet og værdsat – blevet en handelsvare til at påvirke virksomheder og tilfredsstille kunder.

Værdier på arbejdspladsen som autonomi, fleksibilitet, tillid, gennemsigtighed og ejerskab er hurtigt blevet normen, takket være introduktionen af nye fænomener.

For eksempel"Quiet Quitting", hvor du gradvist laver mindre og mindre i protest, og "The Great Resignation", som dækker over en øget tendens til at sige op og søge nye græsgange.

3 ting, du skal droppe

Hvis du nu er en leder, der læser dette, opfordrer jeg dig til at overveje følgende:

or virkelig at motivere og forbinde med medarbejdere på en måde, der fører til flotte forretningsresultater, er der tre dårlige vaner, du absolut bør skrotte hurtigst muligt.

1. Du ignorerer dine medarbejdere

Hvis du håber at holde dine bedste mennesker engageret, skal du begynde at tale om deres arbejde regelmæssigt. Især yngre generationer ønsker feedback om deres præstationer mindst én gang om måneden, hvis ikke oftere.

De ønsker også, at mentorer hjælper dem med at føle sig mere engagerede i deres organisation og hjælper dem med at lære på jobbet.

Fokus for ledere, der er bekymrede for, om de har tid nok til deres medarbejdere, bør være på at gøre feedbacken kortere, hyppigere og konstruktiv.

2. Du behandler dine medarbejdere som tal

De mest succesrige ledere bekymrer sig om at opfylde deres medarbejderes behov som værdsatte mennesker, ikke som tal i en daglig transaktion.

Desværre bliver medarbejdere hver dag ansat i stressende, frygtbaserede, politisk ladede miljøer for at skabe resultater, imens de får meget lidt til gengæld for deres indsats. Tandhjul i maskineriet, dybest set.

Mens en større lønseddel hjælper, leder de også efter et pålideligt miljø, chefer, der respekterer dem, og et sted, hvor de kan sige deres mening uden at frygte for repressalier.

3. Du tager alle beslutninger uden at søge input

Da medarbejderne er dem, der er mest fortrolige med, hvordan tingene fungerer i deres daglige rutine, vil ledere vinde deres tillid ved at gå først til dem for at få input, rådgivning og ideer til strategi.

At gå til medarbejderne for at spørge om, hvad der virker og ikke virker, fremmer en tillidskultur, hvor medarbejderne føler sig trygge nok til at bidrage med ideer og dele bekymringer, der har værdi og kan hjælpe med at løse situationer.

Tingene har ændret sig

Hvad medarbejderne har brug for og forventer til gengæld for deres arbejde, har ændret sig meget. Lønninger og frynsegoder alene motiverer ikke længere, som de gjorde engang.

Folk har nu dybere forhåbninger til deres arbejde, som var utænkelige, før Millennials gjorde entré.

Medarbejdere ønsker at føle sig værdsat, vokse og udvikle sig, være en del af et respektfuldt og etisk arbejdsfællesskab, have ejerskab over beslutninger og føle sig værdsat.

Det er grund nok til at ville stå op om morgenen og løbe på arbejde, ikke løbe væk fra det.

Kilde: Inc.com

Mest Læste

Annonce

07/11/2024

På blot 2 minutter fandt jeg den billigste bilforsikring til min nye bil, og der var mange penge at spare.